Grymma nageltips!





Aceton och nagellacksremover brukar ju vara det absolut grymmaste som finns mot naglarna, så när jag av en slump testade Make up stores små bomullsrondeller dränkta i nagellacksremover blev jag riktigt förvånad. De är supermilda för naglarna. Förutom att nagelacket försvinner finns det inte ett tecken på att jag plågat naglarna med en remover. Två rondeller brukar räcka för att ta bort nagellacket så burken räcker i en evighet. Dessutom kan du ha den i väskan utan att den läcker, vilket alltid är ett plus för klantiga själar som jag själv.  Brukar finnas på erbjudande för typ 50 spänn.

Nagelbanden och nagelbandscreme var något som jag länge tycke var en otroligt överskattad produkt. Det var ju bara nagelband så varför inte smörja dem med en handcreme och peta till dem lite då och då. Skönhetsexperter kunde rabbla upp hur många fördelar som helst, men det är trots allt kroppens typ minsta del. Så varför investera i en hel produkt till bara den? Tills jag läste ett test i Damernas Värld där just ACO:s Cuticle cream fick superbetyg, för sin ringa kostnad på 50 spänn. Småländsk och snål som jag kan vara bestämde mig för att det var värt att ge den en chans... och vilken skillnad! Naglarna mår faktiskt bättre, nagelbanden håller sig hela och fina, och när naglarna växer stannar de kvar i sitt nära osynliga lilla läge. Kanske hade alla skönhetsexperter rätt och att det faktiskt är så, att en av kroppens minsta ytte pytte delar, behöver sin alldeles, alldeles egna superfeta creme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0