Forma brynen!

Ögonbrynen är ögats ram, så att lägga lite extra tid på att se till att de har den perfekta formen är absolut värt det. Det vi vill sträva efter är att öppna upp ögat och det är faktiskt riktigt lätt att få till det. Bilden nedan är lite övertydlig men den visar vad som händer då jag kammat mina ögonbryn rakt ned, och rakt upp. Visst påverkar det intrycket av ögat?





Nu ska jag visa hur jag gör i min morgonritual med ögonbrynen:
Mina ögonbryn är rätt kraftiga. Jag väljer att bara noppa bort de strån som växer utanför den naturliga formen och försöker spara ut stråna i själva ögonbrynet för att slippa fylla i med så mycket färg. Tyvärr tar det lååååång tid och dessutom älskar solen att bleka mina ögonbryn högst upp, så att förstärka med lite färg är ett måste. Jag använder därför en hård, smal och skarp pensel och applicerar lite färg längst med den övre kanten, och vid ögonbrynets rot. Det är två bra platser om du vill förstärka formen på ögonbrynet. Sedan tonar jag färgen inåt i ögonbrynet.




I nästa steg använder jag en genomskinlig ögonbrynsmascara. Att förstärka med färg är inget som alla måste göra, men ögonbrynsmascaran kan jag garantera är en produkt som gynnar alla. Jag har provat många olika sorter och alla är faktiskt bra, dessutom räcker de superlänge så det är inte en så stor investering. Det är med mascaran du öppnar upp formen på ögonbrynet och får stråna att ligga på rätt plats hela dagen. Jag börjar med att applicera mascaran rakt upp, nästan som med ögonfransarna.




och i nästa steg så smeker jag lätt den översta kanten för att böja ner de längsta fransarna och skapa en linje som överensstämmer med brynets naturliga form.


Upplagt av: Johanna Ewerbring

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0