Snabb vårfräsch makeup


Solen börjar visst sticka fram lite här och var i landet. I Stockholm dröjer den med sin frånvaro men jag kände för att trotsa vädret och satsa på en solkysst makeup, som dessutom går supersnabbt att lägga! Det är en makeup som passar alla åldrar, och eftersom att den har lite orangea toner passar den oss blåögda speciellt bra!

  • Lägg foundation och fixa dina ögonbryn som du brukar, men lägg även lite ljus concealer precis under ögonbrynet, det kommer att öppna upp ögonen.
  • Välj ett orange rouge och applicera det på kinderna. Ta sedan en knallorange ögonskugga, (jag hade ingen så jag tog rouget) och lägg det i och ovanför globlinjen, lägg även ett tunt lager på ögonlocket.
  • Ta sedan en primer och lägg på ögonlocket, anledningen till att jag gör det först nu är för att nästa skugga verkligen ska fastna.
  • Välj en cremevit skugga och lägg den över hela ögonlocket.
  • Ta en ljus kajal, gärna inte kritvit utan lite beige eller rosa och lägg den i ögats innervrå, både ovan och under ögat.
  • Om du vill, ta en svart kajal och applicera den mellan ögonfransarna innan du lägger mascaran.
  • Vill du satsa fullt ut så pudra med solpuder, annars med ditt vanliga!




Produkterna jag använde till ögonmakeupen var:
Face rouge Tonight
Face ögonskugga Pearl
Oriflames Eye Primer
Make up stores ögonpenna Pink dream
Macs kajal Graphblack
Och på läpparna Hawaiian tropics lipgloss Sunkissed

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0