Vårtrend: Beiga toner!




Efter några dagar med hysteriskt mycket jobb har jag varit urkass på att blogga, men den här veckan blir det bättring! Varje dag ska jag sminka mig i en av vårens trender, så spana in bloggen för lite inspiration och enkla tips!


Jag börjar med vårens största trend, jordnära beiga toner. Det är en makeup som passar alla, även er som inte vill sminka er i så starka färger. Dessutom passar alla ögonfärger i den, och den är superlätt att lägga och variera!


Så här gör du:
  • Börja med att lägga en primer på ögonlocket.
  • Lägg först en basfärg, det är en ljus, gärna ljusbeige lite skimrande skugga, över hela ögonlocket och upp en bit över globlinjen. Det kommer att göra det lättare att applicera nästa skugga. Jag använde Make up stores skugga i färgen Muffin.
  • Ta sedan en mörkbrun ögonskugga och applicera den i globlinjen. Använd en pensel och sudda skuggan uppåt från globlinjen och några millimeter upp mot ögonbrynet så att det inte blir några skarpa kanter. Lägg även den mörkbruna skuggan längst ut på ögonlockets yttervrå, och i yttervrån under ögat. Jag använde Cocoa av Håkansson.
  • Välj sedan en beige och skimrande ögonskugga, gärna med lite guldiga toner, jag älskar Pearl från Face, över hela ögonlocket. Sudda i övergången till den mörkbruna skuggan tills tonerna går in i varandra.
  • För att det ska hända lite mer i makeupen vill jag även ha lite färg under ögat. Att måla med ögonskuggor just under ögat kan vara svårt, istället är det lättare att måla med en färgad ögonpenna. En guldig variant är ett måste i vår, jag använder Gold digger från Make up store.
  • Avsluta med maskara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0